Progetto Musico Sognante Italiano
MENU
GustoDiForno
sito di musica Italiana e Internazionale anni 60 70 80 90 dance pop classica melodica crossover

LaFavolaBlu sito di musica Italiana e Internazionale anni 60 70 80 90 dance pop classica melodica crossover GustoDiForno

GustoDiForno

 


Fainà
(Liguria)
A fainà de faenn-a de çeixi a l'è unn-a gôlositè pei liguri. Unn-a votta ô l'ea ô mangià di camalli, ancheü l'diventou quello di "becchi fin". Dixän che a fan anche i toscani e i sicilien: dommandelô a ôn zeneise, ô se mettià a rie.
Disfè mezô chillo de faenn-a de ceixi in en mezô litro d'aegua. Remescelô ben e poi faelô riposà unn-a nöette intrega. L'indôman sciûmelo, remescè ancûn e giunteghe l'euio (1 gotto) e sâ.
Versé ô composto in te in testo basso e, a preferenza, deghe dô romarin, e infornè. L'ideale ô l'è in forno a legna.
A fainà, a Zena, a se mangia bôggente e côn in vè de peivie neigro.
 


  • "Farinata"


 La farinata di ceci è molto apprezzata in Liguria, anche se non si può parlare di ricetta tipica, essendo diffusa anche in Toscana (Carrara) ed in Sicilia (le famose "panelle"). Diluite in 1 litro e mezzo d'acqua circa, 500 gr. di faria di ceci, mescolando bene. Lasciate riposare la farinata per una notte intera. L'indomani, togliete la schiuma che si è foemata alla superficie, lavorate un poco con un mestolo il composto, incorporadovi un bicchiere d'olio e del sale; indi versatelo in una teglia bene oleata. Infornate. A piacere condite con rosmarino o, meglio, con del pepe macinato.
La farinata si serve ben calda.

 

height=262
 


Fûgassa
(Liguria)
Con 500 grammi de faenn-a gianca, un pò de sâ, un pò de goççe d'èuio bon e tanta aegua quanta ne basta, preparè unn-a pasta ciuttostô spessa. Scianela in te ôn testo èuiou.
Picchela con e die de dato e bagnaela ancun con do sâ e èuio, cheûxeila in forno ben cädo. e varianti de sta fûgassa son tante: in çerte zone, ghe mettan da çioûla crua comm-e giardinetto. In atri posti, in pelisegun de cornabuggia o romarin o odo de peivie maxenou.
 


  • "Focaccia"


 Con 500 gr. di farina bianca, un pizzico di sale, qualche goccia di olio d'oliva e tanta acqua quanta ne occorre, preparate una pasta piuttosto densa. Spianatela e distendetela in una teglia bene oleata. Picchiettate con le dita la superficie, che salerete e inumidirete con altro olio, indi cuocete in forno caldo. Le varianti di questa focaccia sono molte: in alcune zone, sulla superficie della pasta si inseriscono sottilissimi pezzi di cipolla cruda. Altrove vi si spolverizza dell'origano, del rosmarino o del pepe nero macinato.

 

 height=262

 


 

height=245

"La Focaccia al Formaggio"

Specialita' unica di "Recco"

(prov. di Genova)